פרקליט הצמרת: "משפט נתניהו במסלול התרסקות"

    אייל ראובן No Comments on פרקליט הצמרת: "משפט נתניהו במסלול התרסקות"

    פרקליט הצמרת ציון אמיר תוקף את ראש לשכת עוה"ד היוצא, במהדורת סוף השבוע: "חבל שחימי חיכה עד עכשיו עם הפרישה. הוא עשה נזק. הלשכה כשלה בבחירות שופטים" | אמיר מסביר למה הוא מודאג מהדיון בבג"ץ ב'חוק דרעי' ומתייחס גם למשפט המדובר בישראל: "מכונית שדוהרת בלי בקרה"

    צילום: Liron Almog/Flash90
    8:15
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on המגישים תוהים: למה ממשל ביידן חושש מלחימה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך הדין ציון אמיר, מבכירי עורכי הדין בישראל, שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי), על הודעת יו"ר לשכת עורכי הדין כי לא יתמודד לתפקיד שוב. "חבל שהוא חיכה עד עכשיו", אומר אמיר. "אתה שומע את ההתבטאויות שלו בחודשים האחרונים. הוא עשה נזק חמור מאוד".

    לדבריו "כבר חודשים פונים אלי ומבקשים להתמודד לתפקיד, אבל זה לא מעניין אותי". עם זאת, הוסיף: "אני בהחלט מגלה עניין במציאת מועמד ראוי לתפקיד. בשנים האחרונות הלשכה היא גוף רע מאוד שלא משרת תכלית ראויה. צריך לנער את הגוף הזה".

    אמיר פירט את טענותיו נגד הלשכה: "אחד התפקידים החשובים ביותר של הלשכה הוא ההשתתפות בוועדה לבחירת שופטים, והיא כשלה שם פעם אחר פעם בחבירות לא נכונות. לתת יד ולבנות רוב אוטומטי עם שופטי העליון במינוי שופטים זו החמצה גדולה ומעילה של ממש בתפקיד. צריך לבחור את השופטים הטובים ביותר וקומבינציות זה דבר רע". 

    על הדיון בבג"ץ דרעי: "אני בהחלט מודאג. הוויכוח האם ביהמ"ש יכול או לא יכול לפסול חוקים, הוכרע כבר בפסיקה (מבחינת ביהמ"ש), אבל מה שלא הוכרע עדיין זה התערבות בחקיקת יסוד, וכאשר עומד על הפרק חוק יסוד – זה מאוד רגיש ומסוכן ובית המשפט צריך לנהוג בזהירות מופלגת. אם כמו שהם אומרים, חוק יסוד הוא במעמד של חוקה – אז חוקה לא מבטלים בבימ"ש. זה יכול להוביל לכאוס מוחלט של מלחמת רשויות השלטון".

    על משפט נתניהו: "המשפט הזה נמצא במסלול התרסקות. זו מכונית שדוהרת בלי בקרה. הדברים שנחשפים, עד אחר עד, על אמצעי החקירה שהופעלו על עדים… שום גוף מתוקן לא יכול לאפשר דברים כאלה".

    אמיר הדגיש: "אני מצפה מהשופטים להוביל להחלטה שתביע סלידה ומסקנות אופרטיביות. צריך לכתוב דברים נוקבים ולא סתם נפנוף אצבע".



    0 תגובות